pátek 26. června 2015

Barokní ženy

Ačkoli je barok unisexový, přesto většina pohlaví inklinuje k tradici a muž se obléká do muže a ženy do ženy. Já sama mám několik ženských vzorů, podle kterých se řídí i mé oblékání. A nyní budu myslet dobové ženy, protože mezi jmény se samozřejmě můžou vyskytnout i nějaké vaše přezdívky, stejně jako je ta má.

Dámy jsou z období poloviny 18. století, dále rokoko a ze samotného konce baroka (90. léta), kde oděv již přechází do empírového stylu.

Marie Antoinetta
rakouská arcivévodkyně 


Marie Terezie
rakouská arcivévodkyně, královna uherská a česká


Madame Du Barry
milenka Ludvíka XV

Madame de Pompadour
markýza


Marie Karolína
10. dcera Marie Terezie


Elisabeth Vigee le Brun
francouzská malířka


Adelaide Guiard
francouzská malířka


Lady Hamiltonová
milenka admírála Horatia Nelsona


Angelica Kaufmann
švýcarská malířka


Princezna Elisabetha
francouzská princezna



Která se vám nejvíce líbí?

4 komentáře:

  1. Já mám hodně ráda právě tu přechodnou dobu 90. let. Hodně se mi líbí barevnost obrazu s Marií Antoinettou a pak ten obraz s Angelicou, vystihuje atmosféru těch dobových kostýmů.

    OdpovědětVymazat
  2. Já mám hodně ráda právě tu přechodnou dobu 90. let. Hodně se mi líbí barevnost obrazu s Marií Antoinettou a pak ten obraz s Angelicou, vystihuje atmosféru těch dobových kostýmů.

    OdpovědětVymazat
  3. Marie Karolínu, samozřejmě. A pak Marii Antoinettu. Marie Karolína

    OdpovědětVymazat
  4. Madame Du Barry byla překrásná! A pak se mi ještě líbí Elisabeth Vigee le Brun.

    OdpovědětVymazat