čtvrtek 25. června 2015

Barokní korzety + náhražky

Ne každý barok korzet nosí, pro mě je ale docela podmínkou. Uznávám, že hodně outfitů mám bez něj, ale bez korzetu si prostě nepřipadám tak dobře. Vlastním docela hodně korzetů, raději nepočítat. Některé jsou z Corstet heaven a další z Votoče. Hodně z nich mi jsou malé, to víte, nemůžu si držet figuru pořád stejnou.

Mým snem bylo vždy vlastnit správný barokní korzet. V ČR je dost těžko sehantelný, tak ho hodně baroků vyměňuje za moderní, který se inspiruje spíše viktoriánskou érou.

Barokní korzet je rovný a má takové prodloužení do špičky. Četla jsem, že se mu říká husí břicho. Onen korzet vám úplně stlačí prsa, že vám nahoře dost překypují. Mnohem víc, než u korzetu z 19. století. To se mi hodně líbí, ale jak říkám, v ČR téměř nesehnatelné.

Korzet z doby baroka
Korzet z viktoriánské éry
Hodně holek nosí prostě trička o 2 čísla menší, ale tím vám pak leze ven břicho, takže musíte mít dobrou sukni. Pas vám to zvýrazní, prsa zvětší, ale korzetu se to nikdy nevyrovná.

Jednou jsem si vzala takovou tu plastovou placku, na které se jí. Do té jsem si vyvrtala díry (a plast sasmozřejmě zastřihla) a našila tam látku a popruhy a docela mi to drží a dělá pěknou siluetu jak z doby baroka (samozřejmě si musíte na ten ,,korzet" něco vzít, aby nebyl vidět motiv prostírání). Doporučuji něco takového vyzkoušet, pokud vlastníte vrtačku.

Dobré jsou samozřejmě i různé těsné košile, protože bývají z tužšího materiálu, takže vám nevylézá břicho a může vám to udělat i pěkná prsa. Nesmí vám ovšem prasknout zapínání s knoflíkem...

Jednou jsem si do pasu místo korzetu vzala takový ten kruh z formy dortu - samozřejmě starší, který byl hodně zohýbaný a dalo se s ním pracovat. Normálně se nedá rozdělat, ale mě se to nějak povedlo a pak jsem ho svázala drátem z domácích potřeb. Musím říct, že to chvílemi bolelo. Když jsem si ale příště - již poučená - dala pod formu tvrdou košili, netlačilo to. Pas mi udělala krásný, jen nevytvarovala prsa.
Dodávám, že formu jsem ztvarovala. Původní kulatá verze vám opravdu na pas sedět nebude.

Dobré je si také korzet nějak ušít. Ale chápu, že ne každá má talent. Jeden  mých prvních výtvorů byly plastové držáky z vařeček, kterým jsem uřízla vršek. To jsem svázala dohromady a našila na to látku, byly to jakoby kostice. Moc dobře to sice nedopadlo, ale myslím, že když místo vařeček jako kostic použijete něco vhodnějšího, tak by mohl být výsledek také docela dobrý. Doporučuji se podívat na nějaké dobré schéma korzetu, abyste našily kostice správně.


Než experimentovat je někdy lepší si korzet prostě koupit... Pokud ale nemáte peníze a jste dostatečně kreativní, jistě vás napadne nějaká oklika.

Jaký je váš přístup ke korzetu v baroku a preferujete nákup pravého korzetu, nebo si je sami vyrábíte?

6 komentářů:

  1. Ahoj Yolo, vítám tě online! problém s korzetem znám, je to peklo, ale některé z toho corsetheaven ale do špičky docela jdou... Já měla štěstí, můj bratranec dělá na soustruhu, takže když jsem začínala s barokem vysoustružil mi kostice přesně do korzetu. Akorát se v tom nedalo moc sedět. Ani chodit.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Yolo, vítám tě online! problém s korzetem znám, je to peklo, ale některé z toho corsetheaven ale do špičky docela jdou... Já měla štěstí, můj bratranec dělá na soustruhu, takže když jsem začínala s barokem vysoustružil mi kostice přesně do korzetu. Akorát se v tom nedalo moc sedět. Ani chodit.

    OdpovědětVymazat
  3. Nejvíc se mi líbí viktoriánské korzety (obzvlášť z 30. a 40. let, ačkoli 30. léta nejsou victorian:D), ale ty barokní jsou také krásné. Které ti přijdou pohodlnější?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobový korzet zatím nemám, mám moderní, které do té doby stylizuji, nebo je vyrábím. Ale osobně si myslím, že poholnější byly asi ty viktoriánské, protože více dodržovaly ženskou linii.

      Vymazat
  4. Plastové držáky z vařeček jsou dobrý tip, vyzkouším! Marie Karolína

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Může to být samozřejmě i cokoli jiného, než vařečka ;-)

      Vymazat